PENGUMUMAN

Ibubapa/penjaga boleh melihat keputusan UJIAN 1 2012 di

http://saps.moe.gov.my/ibubapa2/index.php

UCAPAN ULUNG YDP PIBG SESI 2013/2014





 

Salam Sejahtera & Salam 1 Malaysia

Alhamdulillah bersyukur kehadrat Allah SWT kerana saya telah diberikan kesempatan untuk melakarkan sedikit warkah ucapan bagi portal Sekolah Kebangsaan Seremban Jaya.
                Terlebih dahulu saya amat berbesar hati dan merakamkan penghargaan terima kasih kepada Ahli PIBG SKSJ kerana telah memberi sokongan dan peluang kepada saya bagi menerajui Jawatan YDP PIBG semasa mesyuarat Agung yang lalu. Penghargaan terima kasih tidak terhingga kepada barisan YDP serta  Ahli Jawatankuasa bagi sesi terdahulu kerana telah membimbing dan memimpin PIBG SKSJ sehingga  menjadi sekolah cemerlang. Terima kasih juga kepada Guru Bsar Cemerlang serta para pendidik yang telah berusaha keras bagi mencapai tahap pendidikan cemerlang di sekolah ini.
                InsyaAllah dengan sokongan AJK yang baru ini saya percaya segala perancangan serta aktiviti yang  telah dan akan dirancang dapat diteruskan dengan lancar. Sebagaimana kita sedia maklum, Kerajaan melalui Kementerian Pendidikan telah memperkenalkan satu kaedah terbaru bagi meningkatkan tahap pendidikan Negara melalui kaedah Prestasi Berasaskan Sekolah (PBS). Pendekatan terbaru ini merupakan satu kaedah yang telah di struktur bagi memperkemaskan lagi sistem pembelajaran Negara. Langkah pro aktif telah diperkenalkan di sekolah iaitu mewujudkan sesi Hari Bertemu Pelanggan bagi merapatkan hubungan di antara pihak Pendidik dan Ibu bapa yang bertujuan untuk meningkatkan prestasi para pelajar. Tahniah kepada pihak sekolah di atas inisiatif yang telah dilaksanakan.
                Akhir kata saya  saya menyaran ibu bapa agar lebih prihatin terhadap pelajaran sekolah dengan mengambil kira tahap akademik dan juga kokurikulum anak-anak dan sentiasa berhubung rapat dengan pihak sekolah bagi memantau prestasi pelajar.
‘ Bulat air kerana pembentung, bulat manusia kerana muafakat’
 

& Terima Kasih

OMAR ZAI BIN ABAS
YDP PIBG 2013


0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SENARAI PAUTAN PILIHAN

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.